• FAI
  • MSiT
GLLOB AP GOBLL APCSS CSSGSSGSSAeropartner Aeropartner
No Result
View All Result
GLLOB AP
Aeroklub Polski logo
  • Dyscypliny
    • Komisje Specjalnościowe FAI
      • General Air Sport Commission (CASI)
      • Aerobatics Commission (CIVA)
      • Aeromodelling Commission (CIAM)
      • Amateur-Built & Experimental Aircraft Commission (CIACA)
      • Astronautic Records Commission (ICARE)
      • Ballooning Commission (CIA)
      • General Aviation Commission (GAC)
      • International Gliding Commission
      • Hang Gliding and Paragliding Commission
      • Microlight and Paramotor Commission (CIMA)
      • Parachuting Commission (IPC)
      • Rotorcraft Commission (CIG)
      • Environmental Commission (EnvC)
      • Medico-physiological Commission (CIMP)
    • Akrobacja
    • Balony
    • Lotnie i paralotnie
    • Mikroloty
    • Modelarstwo
    • Samoloty
    • Spadochrony
    • Szybowce
    • Śmigłowce
  • Aeroklub Polski
    • Biuro AP
    • O Aeroklubie Polskim
      • Misja AP
      • Historia AP
    • Struktura AP
      • Kongres AP
        • Uchwały Walnych Zgromadzeń/Kongresów
      • Zarząd AP
      • Komisja Rewizyjna AP
        • Skład Komisji Rewizyjnej AP
      • Rada Seniorów Lotnictwa
    • OPP
    • Media o nas
    • Materiały do pobrania
  • Działalność sportowa
    • Licencje
      • Licencje sportowe
      • Licencje klubów sportowych
      • FAI Sporting Licence
      • Licencje trenerów sportowych
      • Karty IPPI
    • Nasi mistrzowie
    • Kadra Narodowa
    • Kadra współpracująca
    • Kalendarz wydarzeń
    • Wydarzenia FAI
    • Akcje szkoleniowe z dotacją MSiT
  • Działalność lotnicza
    • Szkolenia lotnicze
    • Lotniska
  • Kontakt
Aeroklub Polski
  • Dyscypliny
    • Komisje Specjalnościowe FAI
      • General Air Sport Commission (CASI)
      • Aerobatics Commission (CIVA)
      • Aeromodelling Commission (CIAM)
      • Amateur-Built & Experimental Aircraft Commission (CIACA)
      • Astronautic Records Commission (ICARE)
      • Ballooning Commission (CIA)
      • General Aviation Commission (GAC)
      • International Gliding Commission
      • Hang Gliding and Paragliding Commission
      • Microlight and Paramotor Commission (CIMA)
      • Parachuting Commission (IPC)
      • Rotorcraft Commission (CIG)
      • Environmental Commission (EnvC)
      • Medico-physiological Commission (CIMP)
    • Akrobacja
    • Balony
    • Lotnie i paralotnie
    • Mikroloty
    • Modelarstwo
    • Samoloty
    • Spadochrony
    • Szybowce
    • Śmigłowce
  • Aeroklub Polski
    • Biuro AP
    • O Aeroklubie Polskim
      • Misja AP
      • Historia AP
    • Struktura AP
      • Kongres AP
        • Uchwały Walnych Zgromadzeń/Kongresów
      • Zarząd AP
      • Komisja Rewizyjna AP
        • Skład Komisji Rewizyjnej AP
      • Rada Seniorów Lotnictwa
    • OPP
    • Media o nas
    • Materiały do pobrania
  • Działalność sportowa
    • Licencje
      • Licencje sportowe
      • Licencje klubów sportowych
      • FAI Sporting Licence
      • Licencje trenerów sportowych
      • Karty IPPI
    • Nasi mistrzowie
    • Kadra Narodowa
    • Kadra współpracująca
    • Kalendarz wydarzeń
    • Wydarzenia FAI
    • Akcje szkoleniowe z dotacją MSiT
  • Działalność lotnicza
    • Szkolenia lotnicze
    • Lotniska
  • Kontakt
Aeroklub Polski

Dziesiąta rocznica pobicia światowego rekordu wysokości na pokładzie Solar Impulse

08/07/2020
w Aktualności, Działalność lotnicza
Solar Impulse's Chief Executive Officer and pilot Andre Borschberg flyes in the solar-powered HB-SIA prototype airplane for its first night flight attempt near Payerne airport July 7, 2010. The propeller plane, with a 61-metre (200-foot) wingspan, is powered by four electric motors and designed to fly day and night by saving surplus energy from its 12,000 solar cells in high-performance batteries. (KEYSTONE/POOL/Dominic Favre)

Solar Impulse's Chief Executive Officer and pilot Andre Borschberg flyes in the solar-powered HB-SIA prototype airplane for its first night flight attempt near Payerne airport July 7, 2010. The propeller plane, with a 61-metre (200-foot) wingspan, is powered by four electric motors and designed to fly day and night by saving surplus energy from its 12,000 solar cells in high-performance batteries. (KEYSTONE/POOL/Dominic Favre)

Dziesięć lat temu, 8 lipca 2010 r., szwajcarski pilot André Borschberg ustanowił niezwykły rekord świata FAI, osiągając wysokość 9235 m samolotem napędzanym energią słoneczną. Lot odbył się w bazie lotniczej Payerne w Szwajcarii jednomiejscowym samolotem Solar Impulse.

Podczas pamiętnego lotu André Borschberg ustanowił jeszcze dwa inne rekordy w kategorii samolotów zasilanych energią słoneczną: wzrost wysokości (8744 m) i czas trwania lotu (26 godz. 10 min. 19 sek.). Szwajcarski pilot samolotem Solar Impulse wystartował 7 lipca i wylądował następnego dnia, tym samym wykonując pierwszy nocny lot w historii lotnictwa słonecznego.

Te trzy rekordy oznaczały pierwsze oficjalne uznanie dla samolotu Solar Impulse. W kolejnych latach FAI ratyfikowało serię rekordów pobitych przez pilotów Bertranda Piccarda i André Borschberg na pokładzie dwóch różnych samolotów Solar Impulse. Pierwszy z nich HB-SIA, wdrożony w 2009 r., był używany do 2013 r. do kilku innowacyjnych przedsięwzięć, takich jak sławny lot z lipca 2010 r. Drugi samolot HB-SIB został zaprezentowany publicznie w 2014 r. Był na przemian pilotowany przez Piccarda i Borschberga podczas okrążania Ziemi w kilku etapach w latach 2015-2016.

Dziś 67-letni szwajcarski pilot André Borschberga jest uważany za przedsiębiorcę z pasją do poszukiwań. Realizując swoje dziecięce marzenie o lataniu, trenował jako pilot w szwajcarskich siłach powietrznych. Następnie uzyskał wykształcenie w inżynierii i zarządzaniu. W 2003 roku poznał rodaka i poszukiwacza przygód Bertranda Piccarda, autora pierwszego na świecie nieprzerwanego lotu balonem z 1999 roku. Razem połączyli siły, aby zaprojektować samoloty Solar Impulse, które pozwoliłyby latać po całym świecie przy użyciu energii odnawialnej.

 

Źródło: FAI

Podaruj 1%

Aktualności

Polak Modelarskim Wicemistrzem Świata Juniorów!

26/03/2023
Szkolenie sędziów CIVA w Toruniu

Szkolenie sędziów CIVA w Toruniu/Training of CIVA judges in Toruń

26/03/2023

Konkurs Young Artists Contest 2023 wkracza w kolejną fazę! Prace młodych polskich artystów są w drodze na światowy finał!

18/03/2023
No Result
View All Result
  • Home
  • Aeroklub Polski
  • Działalność sportowa
  • Działalność lotnicza
  • Kontakt

© 1999-2023 Aeroklub Polski. Wszystkie prawa zastrzeżone.
Polityka prywatności. Wsparcie Creoz Studio.

  • Dyscypliny
    • Komisje Specjalnościowe FAI
      • General Air Sport Commission (CASI)
      • Aerobatics Commission (CIVA)
      • Aeromodelling Commission (CIAM)
      • Amateur-Built & Experimental Aircraft Commission (CIACA)
      • Astronautic Records Commission (ICARE)
      • Ballooning Commission (CIA)
      • General Aviation Commission (GAC)
      • International Gliding Commission
      • Hang Gliding and Paragliding Commission
      • Microlight and Paramotor Commission (CIMA)
      • Parachuting Commission (IPC)
      • Rotorcraft Commission (CIG)
      • Environmental Commission (EnvC)
      • Medico-physiological Commission (CIMP)
    • Akrobacja
    • Balony
    • Lotnie i paralotnie
    • Mikroloty
    • Modelarstwo
    • Samoloty
    • Spadochrony
    • Szybowce
    • Śmigłowce
  • Aeroklub Polski
    • Biuro AP
    • O Aeroklubie Polskim
      • Misja AP
      • Historia AP
    • Struktura AP
      • Kongres AP
      • Zarząd AP
      • Komisja Rewizyjna AP
      • Rada Seniorów Lotnictwa
    • OPP
    • Media o nas
    • Materiały do pobrania
  • Działalność sportowa
    • Licencje
      • Licencje sportowe
      • Licencje klubów sportowych
      • FAI Sporting Licence
      • Licencje trenerów sportowych
      • Karty IPPI
    • Nasi mistrzowie
    • Kadra Narodowa
    • Kadra współpracująca
    • Kalendarz wydarzeń
    • Wydarzenia FAI
    • Akcje szkoleniowe z dotacją MSiT
  • Działalność lotnicza
    • Szkolenia lotnicze
    • Lotniska
  • Kontakt
No Result
View All Result

Aeroklub Polski. Wszystkie prawa zastrzeżone.
Polityka prywatności. Wsparcie Creoz Studio.