• FAI
  • MSiT
GLLOB AP GOBLL APCSS CSSGSSGSSAeropartner Aeropartner
No Result
View All Result
GLLOB AP
Aeroklub Polski logo
  • Dyscypliny
    • Komisje Specjalnościowe FAI
      • General Air Sport Commission (CASI)
      • Aerobatics Commission (CIVA)
      • Aeromodelling Commission (CIAM)
      • Amateur-Built & Experimental Aircraft Commission (CIACA)
      • Astronautic Records Commission (ICARE)
      • Ballooning Commission (CIA)
      • General Aviation Commission (GAC)
      • International Gliding Commission
      • Hang Gliding and Paragliding Commission
      • Microlight and Paramotor Commission (CIMA)
      • Parachuting Commission (IPC)
      • Rotorcraft Commission (CIG)
      • Environmental Commission (EnvC)
      • Medico-physiological Commission (CIMP)
    • Akrobacja
    • Balony
    • Lotnie i paralotnie
    • Mikroloty
    • Modelarstwo
    • Samoloty
    • Spadochrony
    • Szybowce
    • Śmigłowce
  • Aeroklub Polski
    • Biuro AP
    • O Aeroklubie Polskim
      • Misja AP
      • Historia AP
    • Struktura AP
      • Kongres AP
        • Uchwały Walnych Zgromadzeń/Kongresów
      • Zarząd AP
      • Komisja Rewizyjna AP
        • Skład Komisji Rewizyjnej AP
      • Rada Seniorów Lotnictwa
    • OPP
    • Media o nas
    • Materiały do pobrania
  • Działalność sportowa
    • Licencje
      • Licencje sportowe
      • Licencje klubów sportowych
      • FAI Sporting Licence
      • Licencje trenerów sportowych
      • Karty IPPI
    • Nasi mistrzowie
    • Kadra Narodowa
    • Kadra współpracująca
    • Kalendarz wydarzeń
    • Wydarzenia FAI
    • Akcje szkoleniowe z dotacją MSiT
  • Działalność lotnicza
    • Szkolenia lotnicze
    • Lotniska
  • Kontakt
Aeroklub Polski
  • Dyscypliny
    • Komisje Specjalnościowe FAI
      • General Air Sport Commission (CASI)
      • Aerobatics Commission (CIVA)
      • Aeromodelling Commission (CIAM)
      • Amateur-Built & Experimental Aircraft Commission (CIACA)
      • Astronautic Records Commission (ICARE)
      • Ballooning Commission (CIA)
      • General Aviation Commission (GAC)
      • International Gliding Commission
      • Hang Gliding and Paragliding Commission
      • Microlight and Paramotor Commission (CIMA)
      • Parachuting Commission (IPC)
      • Rotorcraft Commission (CIG)
      • Environmental Commission (EnvC)
      • Medico-physiological Commission (CIMP)
    • Akrobacja
    • Balony
    • Lotnie i paralotnie
    • Mikroloty
    • Modelarstwo
    • Samoloty
    • Spadochrony
    • Szybowce
    • Śmigłowce
  • Aeroklub Polski
    • Biuro AP
    • O Aeroklubie Polskim
      • Misja AP
      • Historia AP
    • Struktura AP
      • Kongres AP
        • Uchwały Walnych Zgromadzeń/Kongresów
      • Zarząd AP
      • Komisja Rewizyjna AP
        • Skład Komisji Rewizyjnej AP
      • Rada Seniorów Lotnictwa
    • OPP
    • Media o nas
    • Materiały do pobrania
  • Działalność sportowa
    • Licencje
      • Licencje sportowe
      • Licencje klubów sportowych
      • FAI Sporting Licence
      • Licencje trenerów sportowych
      • Karty IPPI
    • Nasi mistrzowie
    • Kadra Narodowa
    • Kadra współpracująca
    • Kalendarz wydarzeń
    • Wydarzenia FAI
    • Akcje szkoleniowe z dotacją MSiT
  • Działalność lotnicza
    • Szkolenia lotnicze
    • Lotniska
  • Kontakt
Aeroklub Polski

Komunikat Prezesa Aeroklubu Polskiego

20/04/2018
w Aeroklub Polski, Aktualności

Szanowne Koleżanki i Koledzy,

Nie minął jeszcze miesiąc, odkąd objąłem stanowisko Prezesa Aeroklubu Polskiego, a już przyszło mi się zmierzyć ze sprawami wymagającymi natychmiastowej reakcji i podjęcia trudnych decyzji. Jedną z takich spraw jest funkcjonowanie Centralnej Szkoły Szybowcowej AP w Lesznie, a w szczególności wykonywanie czynności związanych z zarządzaniem tamtejszym lotniskiem.

Na wszystkich lotniskach, gdzie Aeroklub Polski (lub w jego imieniu spółka Aero Partner) pełni rolę zarządzającego lotniskiem, nastąpił podział obowiązków na takie, które muszą być wykonywane bezpośrednio na lotnisku i takie, które są związane z aktualizacją dokumentacji lotniskowej i współpracą z urzędami lotniczymi. Przyjęty model podziału obowiązków pomiędzy Aeroklubami Regionalnymi a Aeroklubem Polskim funkcjonuje już od kilku lat i jak dotąd zdaje egzamin. Jednym z pozytywnych przykładów na skuteczność takiej formy działań może być realizowana modernizacja lotniska Białystok-Krywlany, gdzie przy współpracy AP z Aeroklubem Białostockim pozyskano olbrzymie środki publiczne na przebudowę lotniska.

Lotnisko w Lesznie nie wpisuje się w opisany wyżej model. Główny użytkownik, którym jest Aeroklub Leszczyński nie wypełnia żadnych obowiązków związanych z zarządzaniem lotniskiem. Zobowiązania wykonywała dotąd Centralna Szkoła Szybowcowa. Nowy Zarząd i Rada Szkoły wspólnie ocenili, że kondycja tej organizacji jest katastrofalna. Fakt ten dotychczas był skutecznie ukrywany, co mam nadzieję będzie przedmiotem kontroli Komisji Rewizyjnej. Stan organizacyjny CSS Leszno, a w szczególności brak przeszkolonych pracowników z uprawnieniami, nie pozwala na bezpieczną i zgodną z przepisami eksploatację lotniska. Główny użytkownik – Aeroklub Leszczyński – jak dotąd odmawia przyjęcia na siebie tych obowiązków. Taki stan rzeczy może stanowić zagrożenie dla bezpieczeństwa wykonywania operacji lotniczych. Na uporządkowanie tej sytuacji potrzeba czasu, a tymczasem właśnie zaczyna się sezon lotniczy. Kierując się wyłącznie bezpieczeństwem wszystkich użytkowników lotniska, jestem zmuszony podjąć decyzję o czasowym ograniczeniu wykonywania operacji lotniczych na lotnisku EPLS Strzyżewice. Ograniczenie zostanie zdjęte natychmiast po ustanowieniu struktur zarządczych. Wyrażam głęboką nadzieję, że nastąpi to szybko i przy współudziale oraz zaangażowaniu Aeroklubu Leszczyńskiego.

Jerzy Makula

Prezes Aeroklubu Polskiego

Podaruj 1%

Aktualności

Rekordowy rok medalowy w Aeroklubie Polskim

18/01/2023

Od 2023 roku możemy bardziej wesprzeć lotnictwo sportowe! Zamiast 1% można przekazać 1,5% swojego podatku

16/01/2023

Konkurs Młodych Artystów FAI 2023

07/01/2023
No Result
View All Result
  • Home
  • Aeroklub Polski
  • Działalność sportowa
  • Działalność lotnicza
  • Kontakt

© 1999-2023 Aeroklub Polski. Wszystkie prawa zastrzeżone.
Polityka prywatności. Wsparcie Creoz Studio.

  • Dyscypliny
    • Komisje Specjalnościowe FAI
      • General Air Sport Commission (CASI)
      • Aerobatics Commission (CIVA)
      • Aeromodelling Commission (CIAM)
      • Amateur-Built & Experimental Aircraft Commission (CIACA)
      • Astronautic Records Commission (ICARE)
      • Ballooning Commission (CIA)
      • General Aviation Commission (GAC)
      • International Gliding Commission
      • Hang Gliding and Paragliding Commission
      • Microlight and Paramotor Commission (CIMA)
      • Parachuting Commission (IPC)
      • Rotorcraft Commission (CIG)
      • Environmental Commission (EnvC)
      • Medico-physiological Commission (CIMP)
    • Akrobacja
    • Balony
    • Lotnie i paralotnie
    • Mikroloty
    • Modelarstwo
    • Samoloty
    • Spadochrony
    • Szybowce
    • Śmigłowce
  • Aeroklub Polski
    • Biuro AP
    • O Aeroklubie Polskim
      • Misja AP
      • Historia AP
    • Struktura AP
      • Kongres AP
      • Zarząd AP
      • Komisja Rewizyjna AP
      • Rada Seniorów Lotnictwa
    • OPP
    • Media o nas
    • Materiały do pobrania
  • Działalność sportowa
    • Licencje
      • Licencje sportowe
      • Licencje klubów sportowych
      • FAI Sporting Licence
      • Licencje trenerów sportowych
      • Karty IPPI
    • Nasi mistrzowie
    • Kadra Narodowa
    • Kadra współpracująca
    • Kalendarz wydarzeń
    • Wydarzenia FAI
    • Akcje szkoleniowe z dotacją MSiT
  • Działalność lotnicza
    • Szkolenia lotnicze
    • Lotniska
  • Kontakt
No Result
View All Result

Aeroklub Polski. Wszystkie prawa zastrzeżone.
Polityka prywatności. Wsparcie Creoz Studio.