W dniach 23-24 czerwca 2015r.
z inicjatywy Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej (program konsultacji w załączonym pliku) odbyły się konsultacje dla użytkowników przestrzeni powietrznej.
Problemy z jakimi zmagają się członkowie Aeroklubu Polskiego przedstawili Ryszard Michalski i Jacek Dankowski. Nasza prezentacja
w załączonym pliku.
Poza Aeroklubem Polskim w konsultacjach udział wzięli:
przedstawiciele Departamentu Lotnictwa Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju
przedstawiciele Urzędu Lotnictwa Cywilnego
przedstawiciele Lotnictwa Sił Policji i Straży Granicznej,
przedstawiciele wojska,
przedstawiciele Szefostwa Ruchu Lotniczego Sił Powietrznych
przedstawiciele Służb Kontroli Ruchu Lotniczego i Informacji Powietrznej,
przedstawiciele Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej
przedstawiciele linii lotniczych Ryanair,
przedstawiciele AOPA polska,
Materiały przedstawione przez uczestników konsultacji posłużą do ewentualnych zmian związanych z zarządzaniem przestrzenią powietrzną, które maja być przedstawione na jesiennym spotkaniu.
Ze strony przedstawicieli PAŻP zostały złożone deklaracje, z których wynika, że będą wprowadzane modyfikacje, które w przyszłości usuną zapis „nie do użytku operacyjnego” z E-AIP. Podczas dyskusji sporo czasu poświęcono na kwestie związane z likwidacją i modyfikacją stref niebezpiecznych EPD i zakazanych EPP. W przypadku pierwszych trwają pracę nad korektą granic poziomych strefy EPD 31 zlokalizowanej na południe od Żagania i likwidacji strefy EPD 26 zlokalizowanej na północny-zachód od Stalowej Woli. Strefa EPD 31 ma być zmniejszona a EPD 26 zlikwidowana. Zakończenie prac będzie możliwe po uzyskaniu akceptacji strony wojskowej.
Przedstawiciele ULC potwierdzili, że trwają prace zmierzające do potwierdzenia konieczności istnienia lub zmniejszenia granic poziomych i pionowych niektórych stref EPP. Trwają również prace nad usunięciem wymogu zatrudniania licencjonowanych informatorów AFIS w strefach ATZ.
Przedstawiciele odpowiedzialni za mapę lotniczą VFR są gotowi na wszelkie uwagi dotyczące kolejnego wydania mapy w 2016 roku. prace nad nowym wydaniem mapy rozpoczną się wczesną jesienią i jest to najlepszy termin do składania propozycji korekt. Kolejny raz wnioskowaliśmy aby prace nad zmianami w przestrzeni powietrznej poniżej FL 095 były zakończone w terminie umożliwiającym rozpoczęcie sprzedaży nowego wydania mapy najpóźniej w kwietniu każdego roku. Wszyscy zgodzili się, że jest to dobra propozycja. Co do możliwości realizacji nie było jednoznacznej odpowiedzi.