W celu stworzenia warunków do zapewnienia bezpieczeństwa w przestrzeni powietrznej w trakcie organizowanych w Polsce Mistrzostw Europy w piłce siatkowej 2017, Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych zwróciło się z wnioskiem do Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej o wyznaczenie rejonów ograniczeń dla ruchu lotniczego w polskiej przestrzeni powietrznej w terminie 24.08 – 03.09.2017 r.
W rejonach ograniczeń lotów wydzielonych w postaci stref EA obowiązuje całkowity zakaz wykonywania lotów dla lotnictwa ogólnego (General Aviation) oraz dla cywilnych bezzałogowych statków powietrznych.
Strefy EA 125 – 129 o promieniu 30 km i granicach pionowych GND – FL095 wydzielone są nad miejscami organizacji meczów tj,
- EA 125 Warszawa (Stadion PGE Narodowy),
- EA 126 Gdańsk (Stadion Ergo Arena),
- EA 127 Szczecin (Stadion Azoty Arena),
- EA 128 Kraków (Stadion Tauron Arena),
- EA 129 Katowice (Hala SPODEK).
Rodzaj ograniczeń
Wprowadza się następujące ograniczenia:
a) W rejonach ograniczeń lotów (EA) obowiązuje całkowity zakaz wykonywania lotów. Wyjątki zostały podane w opisie każdego rejonu.
b) W rejonach EA zostają zachowane wymagania odpowiedniej klasy przestrzeni powietrznej.
c) Rejony EA 125 – EA 129 nie podlegają procedurze zamawiania/aktywacji w AMC Polska. Należy je umieścić w AUP zgodnie z podanym terminem
Loty zwolnione z ograniczeń
a) loty IFR w przestrzeni powietrznej kontrolowanej lotnisko objętych ograniczeniami
b) loty o statusie: HEAD, STATE, SAR, HOSP;
c) loty Lotniczego Pogotowia Ratunkowego (LPR);
d) loty na hasło GARDA;
e) loty przeciwpożarowe (FFR);
f) loty lotnictwa państwowego z wyłączeniem lotów państwowych bezzałogowych statków powietrznych (UAV);
Możliwość uzyskania zgody na lot General Aviation
Inne loty w rejonach ograniczeń lotów EA 125 – EA 129 możliwe jedynie za zgodą Dowódcy Centrum Operacji Powietrznych – Dowódcy Komponentu Powietrznego po uprzednim złożeniu wniosku nie później niż 24 godziny przed planowanym lotem:
Tel.: +48-261-828-144/727
Faks: +48-261-828-467
E-mail: cop.dkp@ron.mil.pl
Wniosek powinien zawierać:
- typ statku powietrznego, znak wywoławczy, numer rejestracyjny;
- cel przelotu;
- lotnisko startu i lotnisko lądowania;
- data, czas startu i lądowania (UTC);
- skład załogi oraz lista pasażerów;
- telefon kontaktowy do dowódcy załogi.
Pamiętaj aby wszystkie szczegóły dotyczące ograniczeń sprawdzić w oficjalnych dokumentach:
AIP Polska Nr SUP 106/17 (ENR 5), z zagregowanego dokumentu AIP AIRAC numer 192 (WEF 17 AUG 2017).
Źródło: dlapilota.pl