W związku z tym, że podczas poprzedniego Kongresu AP Komisja Rewizyjna podała się do dymisji, Zarząd Aeroklubu Polskiego postanowił zwołać Nadzwyczajny Kongres, który ma tylko jeden punkt – wybór nowego składu Komisji Rewizyjnej.
Komisja Rewizyjna Aeroklubu Polskiego kontroluje całokształt działalności statutowej Aeroklubu Polskiego, w tym szkół lotniczych i odpowiada za swoją pracę przed Walnym Zgromadzeniem Delegatów
Do zadań Komisji Rewizyjnej Aeroklubu Polskiego należy w szczególności:
- uchwalanie regulaminu działalności KRAP oraz komisji rewizyjnych aeroklubów regionalnych
- przeprowadzenie co najmniej raz w roku kontroli całokształtu działalności statutowej Aeroklubu Polskiego oraz szkół lotniczych
- przedstawienie Zarządowi Aeroklubu Polskiego wniosków wynikających z ustaleń kontroli i żądanie usunięcia stwierdzonych uchybień
- nadzorowanie działalności komisji rewizyjnych w aeroklubach regionalnych
- występowanie z wnioskiem w sprawie udzielania absolutorium ustępującemu Zarządowi Aeroklubu Polskiego
- zwoływanie w trybie interwencyjnym nadzwyczajnych walnych zgromadzeń delegatów aeroklubów regionalnych
- wybór biegłego rewidenta
Pierwszy termin Kongresu wyznaczono na 15.07.2017 r. – godzina 9.45
Drugi termin Kongresu wyznaczono na 15.07.2017 r. – godzina 10.00
Kongres odbędzie się w siedzibie PLL LOT przy ul. 17 stycznia 43 w Warszawie.