Notka biograficzna:
Był członkiem Aeroklubu Poznańskiego od 1950. W 1957 ukończył studia na Wydziale Budowy Maszyn Politechniki Poznańskiej, następnie od 1958 do 1993 pracował w Spółdzielczym Biurze Projektowym w Poznaniu.
W 1976 wystartował w I Mistrzostwach świata balonów gazowych, zajmując z Franciszkiem Gralewiczem 8 miejsce. W 1980 w kolejnej edycji tej imprezy był 10 (razem ze Stefanem Makné). W 1979, w zespole ze Stefanem Makné, zajął w mistrzostwach świata balonów na ogrzane powietrze 20 miejsce, a w 1980, razem z Eugeniuszem Olszańskim, był 6 w mistrzostwach Europy balonów na ogrzane powietrze.
Jego największym sukcesem sportowym było zwycięstwo w pierwszej po II wojnie światowej edycji Pucharu Gordona Bennetta w 1983 w załodze tworzonej ze Stefanem Makné. Polski duet w balonie SP-BZO Polonez wystartował 28 czerwca 1983 z Paryża i po 36 godzinach i 26 minutach wylądował w niemieckiej wsi Offenstetten, osiągając dystans 690 km. Było to jedyne polskie powojenne zwycięstwo w tych zawodach. Sukces ten przyniósł im także 8 miejsce w Plebiscycie Przeglądu Sportowego na najlepszego sportowca Polski w 1983.
W kolejnych edycjach Pucharu Gordona Bennetta startował z innymi partnerami i zajmował kolejno 4 m. w 1984 (z Waldemarem Ozgą), 5 m. w 1985 z Jerzym Czerniawskim i 9 m. w 1988 (z Waldemarem Ozgą).
Tak sam pisał o swoim starcie w 1983 roku w Pucharze Gordona Bennetta:
„ FAI w 1983 r. postanowiła wznowić rozgrywanie tradycyjnych Zawodów o Puchar Gordon Bennetta. Zwycięstwo załogi polskiej w 1938 r. obligowało Polskę do organizacji następnych zawodów. Start do zawodów wyznaczono na 2 września 1939 r. we Lwowie . Sytuacja polityczna uniemożliwiła Polsce organizację zawodów w 1983 r. Ponieważ przechodni puchar Gordon Bennetta, zdobyty w 1938 r. przez Polskę, zaginął podczas zawieruchy wojennej, Aeroklub PRL ufundował następny. FAI na prośbę Aeroklubu Francuskiego powierzył organizację zawodów, ponieważ właśnie w tym roku mijało 200 lat od pierwszego udokumentowanego lotu balonem przez braci Montgolfier. Chcąc ograniczyć zasięg lotu balonów postanowiono obniżyć ich pojemność do 1200 m3, zamiast tradycyjnych 2200 m³. Sekcja Balonowa Aeroklubu Poznańskiego dosłownie na godziny przed wyjazdem zdążyła zbudować, oblatać i zarejestrować balon Polonez 1200 m³. Po przyjeździe do Paryża, wewnętrzna kontrola powłoki wykazała jej katastrofalną nieszczelność. Przez 36 godzin 8 osób nakleiło prawie 2000 łatek. Załoga balonu w osobach Stefan Makné i Ireneusz Cieślak bezpośrednio z wypożyczonej hali w której trwała naprawa, poszli na uroczyste otwarcie Zawodów, by ponownie w noc poprzedzającą start dalej pracować. Start wyznaczono na placu de la Concorde (centrum Paryża) w dniu 26 czerwca na godziny popołudniowe, tymczasem silna letnia burza z wyładowaniami uniemożliwiła start pomimo nalegań organizatorów. Ostatecznie start odbył się w godzinach wieczornych, załoga polska po dramatycznym locie trwającym 36 godzin i 26 minut i przeleceniu 693 km wylądowała w miejscowości Offenstetten (Niemcy) zajmując pierwsze miejsce. Na uwagę zasługuje fakt, że następna załoga zajmująca drugie miejsce przeleciała 525 km.”